Indice del forum
english for fun
Radio

Grammatica, esercizi, giochi, traduzione di brani letterari,materiale per esame di stato,

PortalPortale  blogBlog  AlbumAlbum  Gruppi utentiGruppi utenti  Lista degli utentiLista degli utenti  GBGuestbook  Pannello UtentePannello Utente  RegistratiRegistrati 
 FlashChatFlashChat  FAQFAQ  CercaCerca  Messaggi PrivatiMessaggi Privati  StatisticheStatistiche  LinksLinks  LoginLogin 
 CalendarioCalendario  DownloadsDownloads  Commenti karmaCommenti karma  TopListTopList  Topics recentiTopics recenti  Vota ForumVota Forum
   
 
Photobucket
 
The Canterbury tales: the vision of women
Utenti che stanno guardando questo topic:0 Registrati,0 Nascosti e 0 Ospiti
Utenti registrati: Nessuno


 
Nuovo Topic   Rispondi    Indice del forum -> Literature 3^
PrecedenteInvia Email a un amico.Utenti che hanno visualizzato questo argomentoSalva questo topic come file txtVersione stampabileMessaggi PrivatiSuccessivo
Autore Messaggio
englishforfun

Site Admin






Registrato: 20/08/06 19:03
Messaggi: 16
englishforfun is offline 





MessaggioInviato: Sab Gen 14, 09:09:29    Oggetto:  The Canterbury tales: the vision of women
Descrizione: I racconti di Canterbury: la visione delle donne
Rispondi citando

 Woman as a Narrator: the Voiced Silence of the Female Pilgrims

The Canterbury Tales offers the reader three stories told by women – Prioress’
Tale, Second Nun’s Tale and Wife of Bath’s Tale. Each of these women is at the same
time shown as an individual, not completely fulfilling the images connected with the role of a wife or a nun, and as the impersonation of these roles.

 Although Priscilla Martin argues that the Prioress and the Wife are presented more as individuals: 
The two women are as different as they could be – one of many reasons why only 
two portraits can say so much – but the differences are not between poverty,
chastity and obedience in the nun and contended marital love, family life and
motherhood in the wife. We do not see the nun in private prayer or the wife caring
for husband and children, 
they can be for the same reasons perceived as perfect examples of women inhabiting their roles. Chaucer could see very well that none of the real women around him was a perfect
impersonation of the ideal wife or nun, thus he portrayed the individual as a
representative of the majority. Martin does not solve the problem of the second nun, she
only speaks of the Prioress and the Wife when she argues that they are individuals not
models of behaviour.   
Yet, there are two nuns and only one wife representing the two possible roles of a
medieval woman – a nun or a wife. The two nuns stand for two different attitudes of
women to this calling. Either they chose the way of life for themselves, are happy to have
access to education, and no obligations to a family, or they are romantic, the convent was16
chosen for them by parents or they chose the convent with the romantic idea of Chist’s
love for the Church as His bride, and would be happier as the adored ladies served by
knights. The first case is the Second Nun. She is an arduous preacher in the choice of her
story and promotes virginity as the ideal even in marriage. Even Martin notices that the
Second Nun is not mentioned in the Prologue and her role as an individual is marginal:
“the Second Nun is perceived only in terms of the obligation of her profession: prayer,
work and study” (150). Of course, this is inconsistent with Martin’s theory of “misfits”,
women who do not fulfill the ideal image of their roles. Both the Prioress and the Wife of
Bath are such misfits but the absence of any description of the Second Nun allows Martin
not to elaborate her theory to fit all three women.
The Wife of Bath is definitely not a model of motherhood, she has no children at
all. But it does not necessarily hinder her in being a model of a wife. She has no duties to
her children, all her duties are to her husband, therefore, she is even more of a wife than
other women in the fourteenth century who combine the roles of wife and mother. The
Wife of Bath is a character representing five wives in one person. She states in her
prologue:
I’ll tell the truth. Those husbands that I had,
Three of them were good and two were bad.
The three that I call ‘good’ were rich and old (CT, 281).
Her behaviour towards her husbands varies. She did not love the rich and old ones, and
tormented them like the satirical image of a medieval wife. She loved her last two
husbands, and there are no descriptions of teasing those husbands, rather they tormented
her.17
Although the Wife of Bath is the most belligerent of the female narrators, she is still
perceived by many feminist critics as a character complying with the patriarchal system.
In the end, she is the good submissive wife that she is supposed to be, her husband admits
her equality, and she returns back to the universally accepted system of family life. The
nuns never question the system, they only opt for the milder alternative to marriage
which allows them more personal freedom. Neither of them would even attempt at
questioning the system in the way the Wife of Bath does. The women narrators remain
eventually silent on the feminist issues. Of course, if feminism is to be viewed as solving
the problems connected with being a woman, in the broadest definition of the word, all
three of them are feminists. They all had to choose whether to become a nun or get
married, and once they made this choice, they had to choose what kind of nun or wife
they would be. The question for Chaucer’s women is not how to support women’s
advancement for their general good. Their problem is how to grasp their femininity and
use it to their own advantage. Their silence in general questions of femininity is their own
profit. The Prioress becomes the romantic ideal of a woman, admired by the male
pilgrims for her beauty and manners. She is fully feminine, enjoys the fact that she has
admirers, and she is not bound by erotic or marital love. She is not free to give herself to
a suitor but she also encounters no disillusionment in marriage when the suitor and
servant changes into a master. The Second Nun seems perfectly satisfied with her
vocation, she is an outspoken preacher, education is within her grasp in the convent. She
is a woman who would nowadays gladly prefer her career to the bonds of family as she
did in Chaucer’stime. Her time is hers to use as she wants, there are relatively few
obligations of the life in convent when compared to the life of a married woman. The18
Second Nun can study, even translate religious literature, as English is on the rise as an
official language, replacing French and Latin. The Wife of Bath is silent when she
reaches her goal and her last husband admits that they are equal partners. But she is also
silent before that. She doubts her right to equality even when she questions the system
and asks whether six marriages are really too many. The patriarchal system of degrading
women is deeply ingrained in her. She cannot claim her rights, she can only question the
system and look for loopholes in it. The language itself is against her, literature and
education are the domain of religious authorities:
Not only have more books been written by men, but they have been written by men
with a vocation for celibacy. Or worse, they have been written by clerics without a
vocation for celibacy who are tormented by their own lapses and forbidden desires
(Martin, 7).
Alison, the Wife of Bath, is the female voice trying to distinguish itself from the male
tradition but she finds no means of expression. In her Prologue she speaks about
arguments with her old husbands but she shows her lack of female verbal tradition. She
harangues her husbands with traditional satire against women. Although she is quite
capable of using the old arguments in a new way so that it is not herself but her husbands
who feel bad, she still has to use the anti­feminine satire. There is no anti­masculine
equivalent, and her silence lies in not trying to invent such an equivalent. She remains
silent also by turning to violence in her last marriage. Now it is not the wife but the
husband who successfully turns to anti­feminine satire. The situation becomes too hard to
bear for the wife. It is said that only those who are out of arguments resort to violence,
and this is exactly Alison’s case. Finding no verbal means, she uses the accessible19
nonverbal means of struggling for equal position with her partner. But it is only her final
silence, like the silence of the nuns, which signifies that she is satisfied. 
All three women are valuable narrators, giving the reader some insight into the life
of a woman in the fourteenth century. Their choice of topics and treatment of men and
marital issues in their narratives is very different from the view male narrators offer. The
Prioress does not speak about marriage at all but both the Second Nun and the Wife of
Bath tell stories closely connected with marriage, and in both stories, the role of a woman
is far more important than in the stories of the male pilgrims. Women in these stories are
of noble character and wise, and, most important of all, obeyed by their husbands. Only
the Prioress’s Tale focuses on an innocent child and the purity of his faith. The Prioress
is silent even when opinions are concerned.Both the Second Nun’s and the Wife of
Bath’s opinions can be clearly traced in their stories. It could even be argued that the
Second Nun’s idea of marriage and its inaccessibility are the reasons for her becoming a
nun
Torna in cima
Profilo Messaggio privato Invia email
Adv



MessaggioInviato: Sab Gen 14, 09:09:29    Oggetto: Adv






Torna in cima
Mostra prima i messaggi di:   
Nuovo Topic   Rispondi    Indice del forum -> Literature 3^ Tutti i fusi orari sono GMT + 1 ora
Pagina 1 di 1

 
Vai a:  
Non puoi inserire nuovi Topic in questo forum
Non puoi rispondere ai Topic in questo forum
Non puoi modificare i tuoi messaggi in questo forum
Non puoi cancellare i tuoi messaggi in questo forum
Non puoi votare nei sondaggi in questo forum
Non puoi allegare files in questo forum
Non puoi downloadare files da questo forum





english for fun topic RSS feed 
Powered by MasterTopForum.com with phpBB © 2003 - 2008